گروه ادبی بداهه

کلیه حقوق مادی و معنوی این وبلاگ متعلق به گروه ادبی بداهه است.

استفاده از اشعار وبلاگ بدون ذکر منبع شرعاً حرام و قانوناً جرم می باشد.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی
گروه ادبی بداهه ... صفحه ما در اینستاگرام 0bedahe0 ... برای دریافت برنامه جلسات شعر، کلمه بداهه را به 50002460650 ارسال نمایید

این حقیقت ، تلخ کرده خواب شیرین مرا

جمعه, ۸ آذر ۱۳۹۲، ۰۱:۴۶ ق.ظ

این حقیقت ، تلخ کرده خواب شیرین مرا
آنکه دل بستم به او ، دلبند شخص دیگریست

دلبرم با "دوستت دارم" مرا مبهوت ساخت
مال من وقتی نباشد او، عجب بازیگریست

چشم هم را خوب میفهمیم اما بی کلام
گویش من فارسی و گویش او آذریست!

آن اوایل بی محلی های او بسیار بود
گوییا دیدش به من، نوعی نگاه خواهریست!

تازگیها مهربان تر گشته با من، چند بار
بوسه بر دستم زده ، والله مرد محشریست

ما جوانی هم اگر کردیم باکی نیست ، چون
"در جوانی پاک بودن شیوه ی پیغمبریست"

ند و حلوا و شکر هر قدر هم شیرین ، ولی
طعم لبهایش برایم لذت شیرین تریست

نه ! خرافی نیستم اما یقین دارم که او
دلفریب است و مداوم در پی افسونگریست

ادعای دین و ایمانم فلک را کر نمود
این مسلمانی کنار عشق ایشان، کافریست

باز هم بازیچه ام در دست این دل ، صد امان
بارها بشکسته عهدش را که بار آخریست

هر چه گویم با دلم این لقمه بهر تو نبود
باز راه خود رود ، ساده دلِ خوش باوریست

تا به اینجا شعر را آورده ای، صد آفرین!
حال دیگر نوبت ابیات فرد دیگریست

آنکه گشتی عاشقش، همچون تو، صدها داشته
کار او هردم خیانت، شغل او اغواگریست

او نه از عشق تو زرد و لاغر و مجنون شده
مصرف تریاک و غیره، علت این لاغریست

چون تو را آلوده کرد، از روی تو رد می شود
نقش زن در عالم او، همچو نقش پادری است

شاید او کمبود دارد از محبت ای عزیز
یا که خواهر مرده است و درد او بی مادریست




برای مشاهده چگونگی شکل گیری شعر اینجا کلیک کنید.

  • ۹۲/۰۹/۰۸
  • گروه ادبی بداهه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی